Ochrona danych osobowych - audyty
Specjaliści Administrator.pl mogą wykonać dla Państwa firmy audyt związany z dostosowaniem działań wewnętrznych firmy z ustawą o ochronie danych osobowych, z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną i zweryfikują posiadane procedury i dokumentację, a także środowisko informatyczne, w którym przetwarzane są dane osobowe.
W ramach audytu wykonane zostaną trzy etapy sprawdzające poprawność działań związanych z przetwarzaniem danych osobowych:
- audyt techniczny (informatyczny)
- audyt formalno-prawny
- audyt dokumentacji.
W ramach poszczególnych etapów wykonamy następujące działania:
1. Audyt techniczny (informatyczny).
- inwentaryzacja stacji roboczych, na których przetwarzane są dane osobowe
- sprawdzenie systemów logowania i nadawania haseł
- sprawdzenie zabezpieczeń systemu:
- logicznych (wygaszacze, blokowanie stacji roboczej, polityka nadawania uprawnień, wymuszanie zmiany haseł, antywirusy, dostęp szyfrowany)
- fizycznych (zabezpieczenia serwerów, serwerowni, pomieszczeń z danymi, dokumentacji, nośników danych i archiwum)
- sprawdzenie zapisywania informacji o id użytkownika wprowadzającego/modyfikującego dane oraz daty i godziny
- weryfikacja systemu archiwizacji zbiorów danych
- sprawdzenie czy system ewidencjonuje:
- źródło danych
- akt udostępnienia danych innym podmiotom
- listę osób upoważnionych wraz z datą nadania i wygaśnięcia praw dostępu
- zasady postępowania / procedury przy:
- niszczeniu zbędnych kopii danych/nośników archiwum
- zabezpieczeniach p.poż, przeciw przepięciowych
- analiza dokumentacji, umów i procedur postępowania
- umowy o przetwarzanie danych na zlecenie
- umowy zakupu zbiorów danych
- procedury postępowania
- i wiele innych
2. Audyt formalno-prawny.
Sprawdzamy wszelkie sprawy począwszy od rejestracji zbioru, przez prowadzenie dokumentacji i nadzór nad pracownikami, aż po umowy, klauzule i wiele innych.
3. Audyt dokumentacji.
W ramach sprawdzenia dokumentacji ustalana jest lista weryfikacyjna (w zależności od prowadzonych działań firmy) kompletu dokumentacji.