Zarządzanie kosztami posiadania infrastruktury IT
Dzięki wieloletniej współpracy z wieloma firmami w zakresie outsourcingu informatycznego, zbudowaliśmy ogromne zaplecze doświadczeń i bazę wiedzy jak dobrze optymalizować koszty związane z informatyką i telekomunikacją. Wiele elementów, systemów i działań związanych z teleinformatyką w firmie może być zlecona firmom zewnętrznym.
Czasami także niektóre usługi mogą być wykonywane taniej i/lub efektywniej przy wykorzystaniu wewnętrznych zasobów. Tutaj właśnie pojawia się zadanie dla nas - analiza efektywności kosztowej posiadania poszczególnych elementów i zasobów związanych z teleinformatyką.
Doradzimy, które elementy warto zlecić na zewnątrz, jak dobrać odpowiednie rozwiązania, jak nie wpaść w pułapki kosztowe związane z kosztami obsługi poszczególnych systemów i rozwiązań IT. Sprawdzimy i porównamy oferty firm teleinformatycznych, dobierając jednocześnie niezawodne i sprawdzone rozwiązania firm zewnętrznych.
Najpopularniejsze usługi teleinformatyczne w firmie podlegające outsourcingowi, to m.in:
- hosting, kolokacja, hoteling serwerów i systemów internetowych
- dostawy i wdrożenia sprzętu i rozwiązań teleinformatycznych
- usługi zarządzania, administrowania i wsparcia technicznego systemów teleinformatycznych
- wsparcie użytkowników stacji roboczych i urządzeń telekomunikacyjnych i komputerowych (popularny helpdesk)
- obsługa serwisowa (gwarancyjna i pogwarancyjna sprzętu)
- dzierżawa i wypożyczanie sprzętu informatycznego (krótko i długoterminowa)
- zewnętrzna archiwizacja danych
- wykorzystanie systemów telekomunikacyjnych (telekonferencje, wirtualne centrale i inne)
- utylizacja wycofanego z użycia sprzętu.
Podpowiemy, jak dobierać partnerów do poszczególnych zadań, jak zoptymalizować koszty działań związanych z outsourcingiem informatycznym i kiedy warto go zastosować, a kiedy nie, pomożemy także zorganizować pracę działów IT po reorganizacji, w sposób bezpieczny dla firmy i personelu informatycznego.
Zapraszamy - warto sprawdzić naszą ofertę.